Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Nina Mešl
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
20 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilj je, da študent/-ka podrobneje spozna spremembo paradigme v procesih pomoči, ki sta jo razvila avtorja Kratke, k rešitvi usmerjene terapije: premik od reševanja problemov k soustvarjanju rešitev. Elementi, ki prispevaji k soustvarjanju rešitev so uporabno znanje za ravnanje v socialnem delu in cilje je, da se jih študent/-ka nauči uporabiti za soustvarjanje dobrih razpletov znotraj socialnodelovnega delovnega odnosa.
Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela;
- sposobnost soustvarjanja izvirnih delovnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci;
- znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov za psihosocialno podporo in pomoč;
- poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za socialno delo pomembnih drugih strok (družinska terapija);
- znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa;
- znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja pogovora v smeri želenih razpletov;
- znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja;
- sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov;
- sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
- sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih delovnih projektih podpore in pomoči v socialnem delu.
Vsebina predmeta:
- Sprememba paradigme v razumevanju procesa podpore in pomoči: od reševanja problemov h grajenju rešitev (de Shazer, Kim Berg); konstruktivno socialno delo (Parton, O´Byrne).
- Vloga uporabe jezika v procesih pomoči.
- Praksa, ki upošteva raznolikosti.
- Temeljna filozofija k rešitvi usmerjenega pristopa.
- Premik fokusa: od problemov k rešitvam.
- K virom in močem usmerjeni pogovori.
- Faze procesa pomoči, usmerjenega k rešitvam: kako biti pozoren na to, kar sogovornik želi; oblikovanje ciljev s sogovornikom; raziskovanje izjem, vprašanja v lestvici, vprašanje o čudežu, oblikovanje zaključnega sporočila.
- Razumevanje odnosov, ki se razvijajo med socialnimi delavkami in delavci ter sogovorniki v procesih podpore in pomoči in ustrezni odzivi socialnih delavcev in delavk.
- Kritike k rešitvi usmerjenega pristopa.
- K rešitvam usmerjen pogovor z otrokom.
- Pogovor s človekom, ki se ni sam odločil, da poišče pomoč (napoteni uporabniki).
Temeljna literatura:
Mešl, N. (2018). K rešitvi usmerjen pristop kot podpora soustvarjanju želenih izidov v delovnem odnosu. Socialno delo, 56 (2), 91-110.
Berg, I. K. & Miller, S. D (2020). K rešitvi usmerjena psihoterapija: kako pomagati zasvojenim z alkoholom. Ljubljana: UMco in Fakulteta za psihoterapevtsko znanost Univerze Sigmunda Freuda v Ljubljani.
Franklin, C. Jordan, C. (1999). Family Practice: Brief Systems Methods for Social Work. USA, England, Canada: Brooks/Cole Publishing Company.
Jong, P. De, Kim Berg, I. (2002). Instructor`s Resource Manual with Test Bank for Interviewing for Solutions, 2nd ed. Pacific Grove USA: Brooks/Cole.
Sklare, G.B. (2005). Brief Counseling That Works: A Solution –Focused Approach for School Counselors and Administrators. Crowwing Press, Thousand Oaks, California.
Walsh, T. (2010). The Solution-focused Helper. Ethics and Practice in Health and Social Care. Open University Press, Th McGraw-Hill companies, Berkshire; England .
De Shazer, S. (1994). Words were originally magic. A Norton professional book. W.W. Norton & Company. Inc.. New York. London.
Kim Berg, I., Steiner, Th. (2003). Children`s Solution Work. New York, London: W.W. Norton and Co.
Milner, J., Bateman, J. (2011). Working with children and teenagers using solution focused approaches. London: Jessica Kingsley Publishers.
Parton, N.. O´Byrne. (2000). Costructive Social Work: towards a new practice. New York: Palgrave.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija in izbira modula Psihosocialna podpora in pomoč.
Metode ocenjevanja:
Izpitna naloga 70,00 %
Seminar 30,00 %
Delež v %:Izpitna naloga (70,00 %), Seminar (30,00 %)